Hrono ishrana

Pravilna kombinacija namirnica u toku dana i u odredjeno vreme je osnova kod hrono ishrane. U hrono ishrani nije važna količina unosa već u koje vreme ćete uneti odredjene namirnice u organizam. Veoma je važno u ovoj priči da naviknete svoj organizam na potpuno nov način ishrane i da ne preskačete obroke.

Važno je da ne preskačete obroke, da imate minimum četiri obroka i da neki period između svakog obroka treba da bude minimum 4 sata i najviše 6 sati. Idealno vreme između obroka bi bilo od 5 do 5,5 sati. Dr Delaboa, francuski lekar koji je i izmislio hrono ishranu, smatra da ne bi trebali da unosimo manje od 2000, a ne više od 2000 kalorija u toku dana. Takodje, doktor smatra da osobe koje se pridržavaju hrono ishrane mogu u toku meseca da izgube do pet kilograma, na zdrav način, a dešavalo se da neke osobe izgube i do šest kilograma za samo dve nedelje.

Za doručak se kod hrono ishrane preporučuju masti, ugljeni hidrati, proteini. Doručak treba da bude jak. Izbegavajte pšenicu i kukuruz. Dozvoljena brašna su sva ostala: speltino, ječmeno, ražano, heljdino, ovseno. Doručak bi trebao da bude od 6:30 do 9:30h.

Za ručak ne treba mešati proteinie i ugljene hidrate. Možete jesti sve vrste mesa bez aditiva. Dozvoljeno je sveže povrće, ali da nije skrobno. Takođe, preporučljivo je jesti što više svežeg povrća u vidu salate. Ručak bi trebao da bude od 12:00 do 13:30h.

Za užinu izmedju obroka mogu biti slatkiši ili voće, ali samo u popodnevnim satima, izmedju ručka i večere. Takođe, možete grickati bademe ili lešnike.
Užina bi trebalo da bude između 17:00 i 18:30h

Večera je jako važna u hrono ishrani. Jedu se isključivo proteini, ugljeni hidrati nikako. Uz meso ili ribu možete jesti salatu od svežeg povrća. Večera treba da bude posle 19:00h. Gledajte da ne večerate baš pred spavanje, neka minimum bude sat vremena pre spavanja, kako bi želudac radio bez opterećenja.

Ukoliko želite da još brže skinete kilograme, uvodi se takozvana restrikcija. U restriktivnom periodu se potpuno izbacuje užina, uključujući i voće, jer je puno šećera.


hrono ishrana